• Álomképek

    ÁLOM-KÉPEK

     

     

     

     

    Álomképek

     

     

     

     

    André Chénier: Alszom, s szívem virraszt

     

    Alszom s szívem virraszt, mindig tehozzád vágyom.

    S mellém varázsol egy aranyló szárnyú álom...

     

     

     

     

    Álomképek

     

     

     

     

     

    Dvihallyné Oszuskó Sarolta: Álmom

    Álmot láttam, gyönyörű szép álmot.
    Együtt jártuk be Tündérországot.
    Kéz a kézben mosolyogva mentünk,
    a Nap szépen ragyogott felettünk.

    Jobbra-balra, merre szemünk látott,
    ezer virág nyílott és pompázott.
    Itt violák, szegfűk, tulipánok,
    amott pedig száz rózsafa állott.

    Fejünk felett sok kis madár szállott,
    ezer nyelven zengtek imádságot.
    Hálát mondtak a nagy Istenségnek,
    köszönték, hogy boldogok és élnek.

    Én is milyen boldog voltam ottan,
    veled voltam és a kezed fogtam.
    De mióta véget ért az álmom,
    még nagyobb a boldogtalanságom!!!

     

     

    Álomképek

     

     

     

    Káldi Zoltán: insomnia II

    éber álom kergeti elmém
    már éjfélt ütött az óra
    mozdulatlanul az ágyon fekve
    elmerülök a jéghideg tóban

    (megfagyott szívem kandallóra vár)

    unottan az oldalamra fordulok
    visszhangzik az ágy nyikorgása
    nyitott ablaknál "romantikus" zaj
    a részeg tinilányok visongása

    ("nincsen rajtam bugyi")

    a képzelet határát átugrom
    minden fantáziám racionális
    lesz-e jövőbeni valós énem
    szerelem nélküli antiszociális?

    (két lélek keringőjére vágyom)

     

     

    Álomképek

     

     

     


    Tags Tags :
  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :